More initiatives of the Hamburg Kreativ Gesellschaft
EnDe
More initiatives of the Hamburg Kreativ Gesellschaft

BBC Earth Quiz: Schmucke App aus Altona

Anfang des Monats ist die offizielle Quiz-App zu den wundervollen Naturdokus der BBC erschienen. Entwickler und Publisher sitzen in der Ruhrstraße in Hamburg Altona.

Die Naturdokumentationen der britischen BBC sind hochgelobt und prämiert, setzen dramaturgische und technische Maßstäbe. In "Unser blauer Planet" erzählte man Anfang des letzten Jahrzehnts in faszinierenden Bildern die Naturgeschichte der Meere, die zweite Staffel läuft ab heute 20:15 Uhr in der ARD.

Bereits im Januar 2017 begann Marcus Behrens von Kalypso Media Mobile mit den Hamburger Indie-Entwicklern Tiny Roar an der Idee eines Quiz für die BBC zu basteln, wie uns Maurice Hagelstein, Mitgründer und Game Designer von Tiny Roar erzählt. Die Hamburger Spielemacher fragten sich, wie ein Quiz-Titel aus der Fülle an verfügbaren Apps hervorstechen könnte, und was die Spieler eigentlich von einem Smartphone-Quiz erwarten würden. "So formte sich dann sehr schnell in unseren Köpfen das Bild einer losen Kampagne, in welcher der Spieler für die BBC um die Welt reist und durch sein Wissen fantastische Schnappschüsse von Tieren sammeln muss", erzählt Hagelstein. Kalypso und die BBC fanden die Idee gut und knapp zwölf Monate harter Arbeit folgten, die nun zum Start des herrlich präsentierten und wunderbar spielbaren BBC Earth Quiz (für iOS und Android) führten.

[[youtube_B1nW2SlvlI4]]

Das "Offiziell" im Titel steht nicht nur für beifälliges Kopfnicken der BBC-Verantwortlichen, sondern auch für jede Menge Material aus den beiden "Unser blauer Planet"-Staffeln, das Eingang in die App gefunden hat. Auf seinem mit tausenden Quizfragen gepflasterten Weg um die Welt (die im Wettbewerb mit Facebook-Freunden oder zufälligen Gegnern beantwortet werden müssen) schaltet der Spieler über 200 oft spektakuläre Fotografien aus den Dokumentationen frei. "Unser Quiz hebt sich durch Ästhetik und die Langzeitmotivation ab", fasst Hagelstein die besondere Qualität der App zusammen. "Zudem die Tatsache, dass wir den Spieler auf eine Reise schicken und eine Geschichte erzählen", wie Marcus Behrens im Gespräch mit uns hinzufügt.

Nach gut zwei Wochen am Markt ist man in der Ruhrstraße in Hamburg Altona recht glücklich mit dem Feedback auf das BBC Earth Quiz. "Wir sind unglaublich dankbar für das ganze positive und konstruktive Feedback", freut sich Maurice Hagelstein und verspricht: "Das Feuer heben wir uns trotzdem noch auf und je nachdem, wie das Spiel die nächsten Wochen und Monaten performt, haben wir bereits ein paar sehr, sehr coole Ideen, wie es weitergehen kann." Was die Performance anbelangt, ist Marcus Behrens zwar angetan ("Die App wurde in den wesentlichen Märkten bereits gefeatured"), gibt aber nicht zuletzt wegen des erst heute stattfindenden Deutschlandstarts der Serie zu bedenken: "Wir sind noch am Anfang unserer Marketingaktivitäten. Wir haben langfristig also noch Luft nach oben." Wir drücken Tiny Roar und Kalypso Media Mobile auf jeden Fall kräftig die Daumen für ihre Reise um den blauen Planeten.

News

Gamecity@School: Insights into the Games Industry for Hamburg school students

For a growing sector like the games industry, supporting the next generation of professionals is important. Step one: Sparking young people's interest in the games industry as a career option and giving them an overview of career paths and ways into the industry.

Hamburg Prototype Funding 2021: € 252,000 for 6 projects in first funding round

The six funded projects were selected by an awarding committee of games industry experts. The quality and number of applications show the great potential of Hamburg as a games hotspot. The application phase for the second funding round in 2021 starts on August 30.

Job alert! We are looking for a Project Manager (m/f/d)

We are looking for a Project Manager (m/f/d) for Gamecity Hamburg (full- or part-time, for a fixed term as a parental leave replacement).

Games Lift Insights on June 3: Crowdfunding for Game Developers

On June 3, our Project Manager Maggie Schneider and Jan Theysen, Co-Founder and Creative Director of KING Art Games will provide you with insights into our Games Lift Incubator program and a basic workshop about crowdfunding for game devs!

Gamecity Forecast: new worksession series on games industry trends and topics

In our new worksession series “Gamecity Forecast” we aim to take a look beyond the day-to-day business - and put our heads together on topics that will gain importance for the games sector in the (near) future.

Road to gamescom 2021

Apply now for a free Small Booth package for Indie Arena Booth Online at gamescom 2021

Mooneye Indies: Mooneye Studio starts publishing label

Hamburg-based indie studio Mooneye Studios starts their new publishing label "Mooneye Indies".

Road to Nordic: Apply for free conference passes for Nordic Game Conference

Nordic Game Conference is coming up on May 26-28 with a three-days online program and many opportunities to network. Gamecity Hamburg provides a number of free tickets to Hamburg game studios, developers, publishers and students. Apply until May 16!

The Gamecity Online Hub: Hamburg's games industry as a browser game

On May 6, the first version of the Gamecity Online Hub opens its digital doors. Explore the multi-faceted network of Hamburg's games industry as a playable browser game in an authentic Hamburg setting.

InnoGames joins the Time for Climate Action Campaign

Organized by the nonprofit organization Leaders for Climate Action, more than 200 tech companies are aiming to reach more than 50 million people and trigger 1 million meaningful and measurable actions for the planet.

Gamecity Impulse: new event series on Equality, Diversity and Inclusion

In the new online event series "Gamecity Impulse" Gamecity presents talks and discussions on Equality, Diversity and Inclusion. In the first session Rebekka Niederländer from the initiative “Keinen Pixel den Faschisten” will deal with the question how the games we make influence society.

Hamburg's games industry launches digital internship for students

Hamburg games companies and partners start a digital internship program for students from Hamburg schools. Game Experts and media educators provide insights into the creation of games with practical tasks. School students can apply to participate until May 7!

More News
Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Your cookie preferences have been saved.