More initiatives of the Hamburg Kreativ Gesellschaft
De
More initiatives of the Hamburg Kreativ Gesellschaft

Gaia Beyond: Riesenspiel mit winzigem Team

Kaum zu glauben: Das Team, dass im kommenden Jahr sein Weltraum-Spiel „Gaia Beyond“ bei Steam veröffentlichen wird, besteht nur aus drei Leuten! Und davon lebt nur einer hier in Hamburg. Wie kann so etwas funktionieren? gamecity hat nachgefragt.

Ein Spiel mit nur drei Leuten zu produzieren - geht das? Das geht - wie Tobias Offermanns, Florian Richter und Devendra Pohly mit ihrem Titel "Gaia beyond" eindrucksvoll berweisen. Im kommenden Jahr soll das Spiel über Steam releast werden, doch momentan arbeitet das Trio noch daran - mit klar festgelegten Aufgaben. So steckt jeder - gerne nachts - eine Menge Zeit in die Entwicklung. Kommunikationstools wie Skype helfen dabei, denn zwei Mitglieder des Teams leben in Bonn und eines in Hamburg. Damit es dennoch gut funktioniert, bezeichnen die Macher Vertrauen ineinander als wichtige Grundlage für die Arbeit an Gaia Beyond, das bereits seit Anfang 2011 in der Entwicklung ist.

Zuerst im Early Access

Erscheinen soll der packende Mix aus Klassikern wie "Freelancer" und der "X"-Reihe von Egosoft im Frühjahr 2018 als Early Access, die Macher planen bislang mit der fertigen Version 1.0 zum Jahresende. In Gaia Beyond soll der Spieler einen Weltraumtrip erleben, der mit Open-World-Mechaniken, Rollenspiel-Elementen und viel Entdeckergeist eine spannende Story erzählt.

Der Spieler beginnt sein Abenteuer auf dem Pluto und muss sich dann durch verschiedene Aufgaben kämpfen und duskutieren, mit unterschiedlichen Fraktionen zurechtkommen, im Weltraum gegen Piraten bestehen, Geld verdienen und vieles mehr. Die Handlung soll non-linear sein und dem Spieler eine Menge Entscheidungsfreiheit lassen. Wenn das nicht nach einem coolen Game klingt!

Spaß für große Zielgruppe

Gaia Beyond soll dabei eine Generation junger Spieler genauso ansprechen wie alte Hasen, die schon die Vorbilder gespielt und Lust darauf haben, so ein Abenteuer erneut zu erleben. Dabei fordert das Trio aber durchaus auch Geduld und Aufmerksamkeit vom Spieler: Damit die komplexe Story mit zahlreichen Wendungen und Entwicklungsmöglichkeiten ihren vollen Charme entfalten kann, muss ein Text auch mal gelesen und eine Schlüsselszene angesehen werden. Aber da macht sich gamecity:Hamburg mal gar keine Sorgen.

Wer jetzt neugierig geworden ist, sollte sich unbedingt einmal auf http://www.gaiabeyond.com/ umsehen, um sich selbst ein Bild vom ehrgeizigen Weltraum-Open-World-Game zu machen. 

News

Games Lift 2021 - Accelerating Now

The preparations are done. Now comes the fun part: The 2021 iteration of our Games Lift Incubator has begun in full. Workshops are in session. Read more in entry #2 of our Games Lift Incubator Log.

Recap: Road to gamescom 2021

With the Road to gamescom program five studios and developers from Hamburg presented themselves at the digital Indie Arena Booth Online, a virtual online multiplayer, where visitors could walk around in the creative world of the "Summercamp of Doom" to play, chat, and find out more about 120 indie games at 13 different online worlds.

Kick-off for Games Lift Teams 2021!

It’s on: Yesterday, we kicked off the intensive phase of Games Lift Incubator 2021 together with the five dev teams from Hamburg. For the next three months, the teams will be able to fully concentrate on their game ideas and attend workshops and individual mentoring sessions with international industry experts.

Next Game Starter Event: Project Management

Meet three project management professionals from the games industry to learn what they would have liked to know when they first started out. Live on September 07, from 6 pm (CEST)

Prototype Funding: Application phase starts now!

Apply now for the second round of Prototype Funding 2021: Up to 80.000 euros per project for the development of prototypes for digital games. The application phase runs from August 30 to October 18, 2021. Workshop on how to apply on September 08!

New Video Series: Indie Dev Insights

In our new series "Indie Dev Insights" we talk to indie devs and industry experts from Hamburg about topics that concern indies apart from strictly development topics - like marketing, sales, funding, organization of a team or publishing. First episode out now - more to come!

Meet Hamburg at the gamescom 2021!

From August 25-27 the world’s biggest games fair is on: gamescom 2021! For the second time, gamescom will be a purely digital event. Read here about where and when to find games from Hamburg at gamescom 2021!

Games Lift Incubator: these are the five teams 2021

Five up-and-coming game developer teams from Hamburg convinced the awarding committee with their project ideas, pitching their way into the Games Lift Incubator 2021. The incubator program starts on September 9 and aims to prepare the teams for the challenges of developing and marketing their games projects in the international markets – through start-up funding of 15,000 euros per team and an intensive three-month workshop and mentoring program under the guidance of international industry experts.

Gamecity Impulse: next event will focus on building gaming communities

In our online event series "Gamecity Impulse" Gamecity presents talks and discussions about the topics of Equality, Diversity and Inclusion. In our third session Manuel Manhard will discuss how to build a respectful and caring gameing community.

Goodgame Studios celebrates 10 years Goodgame Empire

Goodgame Studios is a leading developer and publisher of mobile and browser games in Hamburg, specializing in the free-to-play sector with over 500 million registered users worldwide and part of the Stillfront Group. This year, the company celebrates ten years of their game Goodgame Empire, which is still ongoing and growing. 

Skillz invests 50 Million Dollars into Hamburg-based Exit Games

Mobile games company Skillz is investing $50 million for a minority stake in the Hamburg-based company Exit Games.

Road to gamescom: Five Hamburg Indies at Indie Arena Booth Online

Five indie developers and publishers from Hamburg will receive booth spaces on the multiplayer trade fair platform Indie Arena Booth Online as part of the virtual gamescom 2021 through our "Road to gamescom" program.

More News
Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Cookies are used to make this website work and to enhance your experience.

To learn more about the types of cookies this website uses, see our Cookie Policy. You can decide for yourself which categories you want to allow. Please note that based on your settings, not all functions of the website may be available.

Your cookie preferences have been saved.