News

Games Lift: Hält jetzt noch länger
11. Mai 2023

Prototype Funding 2023: 410.000 euros for 6 Projects from Hamburg
10. Mai 2023

20 Jahre Support für die Hamburger Gameswirtschaft
12. Apr 2023
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Queer Games Bundle 2023 - Our Top 5 Games
2. Jun 2023
Pride Month 2023 has just started and so has the third edition of the Queer Games Bundle on itch.io. It features 460+ items from 293 creators exploring queer topics. This bundle supports queer creators and celebrates the diversity of their games. We took a closer look at the bundle and chose our top 5 games, which we would love to play.

Daedalic's "The Lord of the Rings: Gollum" Out Now
25. Mai 2023
Daedalic Entertainment is releasing the long-anticipated "The Lord of the Rings: Gollum", a new adventure mixed with action elements exploring the story of the iconic Lord of the Rings character today.

Gamecity Treff - The 20th Anniversary in Review
25. Mai 2023
Bei der zweiten Ausgabe unseres Formats "Pitch Level Up" erhielten Indie Devs, Gründer*innen und Studierende in Vorträgen und 1:1-Feedback-Sessions im Hamburger Ding wertvolle Einblicke und Tipps von unseren Branchenexpert*innen zum Thema Pitching und Pitchdecks.

Radioactive Dreams releases Turbo Shell
23. Mai 2023
After receiving the Prototype Funding in 2020, Hamburg-based Radioactive Dreams finally release the game "Turbo Shell".

Application Start for Games Lift Incubator 2023
2. Mai 2023
Developer teams can now apply from May 2 until June 20 for our Games Lift Incubator. This is their chance to get professional input on their game ideas and to successfully develop and market their game projects.

Games Lift Insights 2023: Workshop with Cassia Curran on May 16
28. Apr 2023
At this Games Lift Insights workshop, indie devs will get an impression of what awaits in the incubator with a talk on "Basic Market Analysis for Indies" by Business Development and Strategic Advisor Cassia Curran. The Gamecity Hamburg Team will share insights into the Games Lift Incubator and application process as well.

20 Jahre Gamecity Hamburg Feier im Hamburger Rathaus
21. Apr 2023
Auf Einladung des Senats der Freien und Hansestadt Hamburg feierte die Gamesbranche 20 Jahre Gamecity Hamburg im Rathaus.

Pitch Level Up 2023 im Rückblick
17. Apr 2023
Bei der zweiten Ausgabe unseres Formats "Pitch Level Up" erhielten Indie Devs, Gründer*innen und Studierende in Vorträgen und 1:1-Feedback-Sessions im Hamburger Ding wertvolle Einblicke und Tipps von unseren Branchenexpert*innen zum Thema Pitching und Pitchdecks.

ROCKFISH Games releases EVERSPACE 2
11. Apr 2023
After five years of development and two years in Early Access, the single-player space shooter EVERSPACE 2 from Hamburg-based studio ROCKFISH Games will be released on April 6. In an interview with CEO Michael Schade, we talked about the long journey to the game's release and the studio's experiences.

Schulpraktikum "Games" 2023 - Hamburgs Games-Branche bietet Plätze
6. Apr 2023
Drei Gamesunternehmen ermöglichen Ende Juni ein umfassendes dreiwöchiges Praktikumsangebot für 16 Schüler*innen der 9. Klassen an Hamburger Schulen. Bewerbungen sind bis zum 7. Mai möglich!

Games Germany Steam Sale 2023 - Reicht eurer Spiel ein
5. Apr 2023
Games Germany organisiert gemeinsam mit Steam den nächsten Steam Sale für Spiele aus Deutschland im Sommer 2023

Pitch Level Up 2023: Boost your pitch with expert feedback!
17. Mär 2023
After the successful premiere last year, the Pitch Level Up is back on April 13, 11 am - 6 pm: Get individual feedback on your pitch deck from seasoned games industry professionals with different perspectives - to optimize your pitch for publishers, media, investors or funding institutions.

Road to gamescom 2023
16. Mär 2023
Für die kommende gamescom bietet Gamecity Hamburg wieder das Road to gamescom Programm an: Wir stellen 5 Plätze an unserem Gemeinschaftsstand auf der Indie Arena Booth für Hamburger Studios, Teams und Devs. Bewerbt euch jetzt bis zum 2. Mai!

Three Questions to: Sandra Friedrichs, Streamer and Mental Health Advocate
13. Mär 2023
Sandra Friedrichs had been working in the games industry for years, before starting a new career as a streamer and using her platform to raise awareness for mental health topics. This year she won the title as Vice Miss Germany, which we took as an opportunity to talk about her mission and goals.

Recap: Hamburg Games Conference 2023
7. Mär 2023
What a ride! The Hamburg Games Conference brought us two days filled with inspiring talks, panels, discussions and workshops with 50 speakers and 500 guests from around the world!

Bewerbungen für Gamecity Hamburg Prototypenförderung 2023 ab 3. März möglich
3. Mär 2023
Von heute, 3. März, bis zum 5. April können sich Gründer*innen, Start-ups und kleine und mittlere Unternehmen (KMU) für die Prototypenförderung bewerben. Bewerber*innen können bis zu 120.000 Euro für die Entwicklung von Prototypen für digitale Spiele beantragen. Mit dem Förderprogramm stellt Gamecity Hamburg im Auftrag der Freien und Hansestadt Hamburg im Jahr 2023 insgesamt 400.000 Euro für Spieleentwickler*innen zur Verfügung.

Recap: Gamecity Forecast: AI in game production
23. Feb 2023
On Feb. 21, we invited people from Hamburg’s games industry and beyond to our online event “Gamecity Forecast: AI in game production”. Our Forecast sessions aim to spark discussion on trends and developments affecting the games industry, identify challenges and opportunities and exchange experiences. Here's what we took away as our key learnings from the evening!

Senator's Roundtable 2023
16. Feb 2023
The games industry is a driving and innovative factor in Hamburg’s economy – this is why Hamburg’s Minister for Culture and Media, Dr. Carsten Brosda, together with Gamecity Hamburg regularly invites representatives from the industry for the Senator’s Roundtable.

Meet the Road to Hamburg Games Conference Indie Teams
14. Feb 2023
With our "Road to program", we will bring five Hamburg-based indie developers and teams to the Hamburg Games Conference 2023 to showcase their games to the participants and meet new people from the industry. You can play their games at the Hamburg Games Conference expo from March 1 to 2 at the Altonaer Museum.

Hamburg Games Conference 2023: 30+ speakers, panels, networking and more
9. Feb 2023
The Hamburg Games Conference is drawing near, with just three weeks to go until March 1 & 2! Right on schedule, the conference line-up is now complete, so let's take a look at the newcomers who bring several fascinating talks and panels for both the main track on "Invest in Games" and the complimentary second track on dev, funding and marketing topics to the table.

Schulpraktikum Games Januar 2023: Ein voller Erfolg
7. Feb 2023
Kaum zu glauben, dass es schon wieder vorbei ist: Drei Wochen lang haben 16 Jugendliche aus Hamburger Schulen im Schulpraktikum Games hinter die Kulissen der Gamesbranche geschaut - bei drei Hamburger Studios und der HAW Hamburg.

Three Questions to: Dom Schott, Creator of the Podcast OK COOL
26. Jan 2023
Dom Schott has been a part of the German games journalism scene for some time already, but the last few years brought big changes for him: he joined the team of The Pod on a regular basis, moved to Hamburg and started his own podcast: OK COOL. We took this opportunity to reverse the roles and ask him about his work for a change.

3 Jahre Games Lift: Gut gereift
24. Jan 2023
Drei erfolgreiche Jahre liegen hinter dem Games Lift Inkubator. Bevor wir die vierte Runde starten, werfen wir einen Blick zurück. Denn unsere Alumni haben einiges vorzuweisen.

2022 im Rückblick
20. Dez 2022
2022 war ein spannendes Jahr für uns bei Gamecity Hamburg: nach knapp zwei Jahren konnten wir uns endlich wieder auf Präsenz-Events treffen, Hamburg ist Heimat einer neue Convention geworden, wir konnten zahlreiche neue, großartige Projekte in unseren Förderprogrammen unterstützen und noch einiges mehr. Wir möchten die letzten Tage vor der Winterpause nutzen, um gemeinsam mit euch auf das Jahr zurückzublicken und auch einen Ausblick auf 2023 zu wagen.

Drei Fragen an: Die Elbphilharmonie über ihr neues Online Escape Game
19. Dez 2022
Die Elbphilharmonie hat kürzlich ihr erstes Spiel veröffentlicht - ja, richtig gelesen: Gemeinsam mit der Hamburger Digitalagentur Pop Rocket Labs hat das Konzerthaus ein Online-Escape-Game entwickelt, bei dem die Spielenden durch das Lösen von Rätseln ein klassisches Konzert retten müssen. Wir haben mit Julika von Werder aus dem Marketing-Team der Elbphilharmonie über die Hintergründe des Projekts gesprochen.

Bytro Labs tests 4-day week: Interview with founder Tobias Kringe
16. Dez 2022
Hamburg-based studio Bytro Labs tests out a studio-wide 4-day work week from October to December this year. We talked to founder Tobias Kringe about this decision, how it affects way of working and what they hope to gain from it.

Federal Games Funding: Applications open again from January 1, 2023
12. Dez 2022
Good news for the German games industry: as of January 1, developers and studios can submit applications for the federal funding for video games. The funding for 2023 amounts to 20 million euros, and it is on a first-come, first-served basis.

Goodgame Studios knacken die eine Milliarde Euro Marke mit "Empire"
11. Dez 2022
Herzlichen Glückwunsch an Goodgame Studios, die mit ihrer "Empire"-Serie mehr als eine Milliarde Euro Umsatz erzielt haben. Das Franchise umfasst mittlerweile vier Titel und wird von über 220 Millionen registrierten Nutzer*innen gespielt, ein riesen Erfolg für das Hamburger Studio.

Hamburg Games Conference 2023: Erste Speaker*innen bestätigt
7. Dez 2022
Die Hamburg Games Conference kehrt am 1. und 2. März 2023 mit dem Thema "Invest in Games" zurück. Nun stehen die ersten Branchenexper*innen fest, die in Talks, Keynotes und Panels ihre Erfahrungen rund um das Leitthema, sowie zu Dev-, Funding-, und Start-up-Themen teilen werden.

Games Lift: Ein Inkubator wächst zusammen
5. Dez 2022
Zum Abschluss des Games Lift Inkubators 2022 durften alle fünf Teams noch einmal demonstrieren, was sie in drei Monaten geleistet haben. So ein Termin kann Hochdruck bedeuten. Doch die Nervosität hielt sich in Grenzen. In gelöster Atmosphäre reihten sich starke Präsentationen aneinander.

Recap: Games Compass 2022
27. Nov 2022
On November 23, InnoGames and Gamecity Hamburg invited decision makers from the games and digital industries of Hamburg and beyond to their jointly organized, exclusive networking event Games Compass.

Road to Hamburg Games Conference 2023: Apply until January 30
24. Nov 2022
For this year's Hamburg Games Conference, Gamecity Hamburg once again opens its Road to program: We offer a number of physical showcasing spot packages for Hamburg-based studios, publishers, teams, and devs. Apply until January 30!

Hamburg Games Conference 2023: Am 1. und 2. März zum Thema “Invest in Games“
22. Nov 2022
Die Hamburg Games Conference kehrt als Präsenz-Event in neuer Location nach Hamburg zurück. Mit dem Leitthema “Invest in Games” beleuchtet sie die aktuelle Entwicklung der internationalen Gamesindustrie.

Games Lift: Team Marty schießen um die Ecke
18. Nov 2022
Die Titelheldin wirkt jung und hitzköpfig, das Team hinter ihr erfahren und reflektiert: Babsi Bullet wird ein actionreicher Puzzle-Plattformer für Touchscreens. Für Team Marty ist das Spiel ein Herzensprojekt mit echter Handarbeit.

Games Lift: Team ACAS freunden sich mit Kanonen und Spatzen an
11. Nov 2022
Kaum ein Spiel sieht schon von weitem so entwaffnend aus wie das Metroidvania About Cannons & Sparrows: Aus einem unscheinbaren Ei schlüpft eine kleine Kanone. Die erfahrenen Animationsspezialisten von Team ACAS haben zwar noch kein fertiges Spiel, aber eine starke Vision.

Drei Fragen an: Soapbox Interactive, die an "Rocket Science GONE WRONG" arbeiten
8. Nov 2022
Soapbox Interactive haben viel vor: Sie arbeiten nicht nur an einem Multiplayer-First-Person-Shooter mit neuer Spielmechanik – sie entwickeln auch direkt ihre eigene Game Engine, unterstützt durch die Gamecity Hamburg Prototypenförderung. Nun feiert das Team den nächsten Förder-Erfolg: Sie wurden ins Programm „InnoRampUp“ für besonders innovative Start-Ups aus der Hansestadt aufgenommen.

Von der Prototypenförderung zum Publishing-Deal: Tiny Roars Wanderful wird von Deadalic Entertainment gepublished
3. Nov 2022
Eine Partnerschaft, die in Hamburg geschmiedet wurde: Nachdem Tiny Roar von Gamecity Hamburg 80.000 € Prototypenförderung für ihren gemütlichen Worldbuilder (damals noch HEXAGONE) erhalten hatte, gab das Unternehmen jetzt bekannt, dass das Spiel nun Wanderful heißt und von Daedalic Entertainment veröffentlicht wird! Eine frühe Version des Spiels wurde bereits auf der neuen Polaris Convention am letzten Oktoberwochenende vorgestellt. Hier ist alles, was ihr über diesen kommenden Indie-Darling aus Hamburg wissen müsst.

Games Lift: Elin Meinecke sät Vielfalt
3. Nov 2022
Das Team hinter dem Farm-Sim-Rollenspiel Evergreen Garden besteht aus einer Person: Elin Meinecke ist für Art und Game Design ihres Projektes allein verantwortlich. Sie bringt einen Studienabschluss in Illustration mit. Und eine kreative Vision aus dem Garten.

Recap: Road to Polaris 2022
2. Nov 2022
The Polaris Convention, Hamburg's new community convention centered around gaming, e-sports, and Asian pop-culture, attracted around 10,000 visitors to the Hamburg exhibition halls for its first edition from October 28 to 30. Gamecity Hamburg participated with a joint booth, where we featured five indie developers from Hamburg though our Road to Polaris program, presenting their game projects to a broad audience.

Three Questions to: rose-engine - Makers of the Sci-Fi Horror Hit SIGNALIS
27. Okt 2022
Yuri Stern and Barbara Wittmann have been creating games together for 8 years now, on October 27 their Hamburg-based studio rose-engine is releasing their latest game SIGNALIS. Published by Humble Games, this dark Sci-Fi horror game with its retro optic has already stirred up quite a buzz in the international gaming press. We took this opportunity to ask them about collaborating for so many years and how the match with their publisher came to be.

Games Lift: Team Metacore suchen die Herausforderung
26. Okt 2022
Sie haben viel zu tun. Sie haben große Ziele. Aber darüber verlieren sie nicht die gute Laune; beim Tischgespräch mit Team Metacore gibt es nicht nur kompetente Antworten zu hören, sondern auch viel Gelächter. Die Stimmung könnte sich auf ihr Projekt übertragen.

Games Lift: Menschen machen den Inkubator
18. Okt 2022
Den Games Lift Inkubator kann es nur geben, weil eine große Zahl von Expert*innen ihn unterstützt, Teams coacht und vernetzt. Über 35 Branchenveteran*innen sind in verschiedenen Funktionen dabei, viele nicht zum ersten Mal. Wir haben gefragt: Warum machen die das?

Road to Polaris - fünf Hamburger Indies auf der Convention
14. Okt 2022
Die Polaris Convention steht vor der Tür - 3 Tage mit zahlreichen Keyplayer*innen und Künstler*innen aus den Bereichen Gaming, E-Sports, Cosplay und Content Creation vom 28. bis 30. Oktober. Im Rahmen unseres Road to Polaris-Programms präsentieren wir fünf Indie-Entwickler*innen-Teams und ihre Spiele an unserem gemeinsamen Gamecity Hamburg Stand und ermöglichen ihnen, Teil der Polaris zu sein.

Games Lift: Team Godcomplex hat sich das gut überlegt
12. Okt 2022
Was machen eigentlich die Nachwuchsentwickler*innen von Team Godcomplex im Games Lift Inkubator? Sie machen ihr drittes Spiel. Das Quartett hat sich früh im Studium formiert und zieht seitdem durch. Mit dem Multiplayer-Partyspiel Stack’em up wollen sie zeigen, was sie bis hierhin gelernt haben.

Games Lift: Fliegender Start im dritten Jahr
26. Sep 2022
Augenblick, wie hat eigentlich der dritte Games Lift Inkubator angefangen? Routiniert. Das Programm hat mit der Erfahrung aus zwei Jahren intensiver losgelegt denn je. Gut, dass diesmal auch eine Verschnaufpause eingeplant ist.

Road to Polaris: Bewerbt euch bis zum 29. September
13. Sep 2022
Die Polaris 2022 wird erstmals vom 28. bis 30. Oktober mit einem dreitägigen Programm und zahlreichen Akteur*innen und Künstler*innen aus den Bereichen Gaming, E-Sport, Cosplay und Content Creation veranstaltet. Gamecity Hamburg stellt kostenlose Standpakete für Hamburger Studios, Publisher, Teams und Entwickler*innen zur Verfügung. Die Bewerbung läuft bis zum 29. September!

Bewerbungsphase für Schulpraktikum Games 2023 bei Hamburger Unternehmen startet
1. Sep 2022
Beim „Schulpraktikum Games“ lernen Schüler*innen der 9. Klassen im Januar 2023 mehr über die Jobperspektiven in der Spielebranche am Games-Standort Hamburg. In den drei Unternehmen InnoGames, Goodgame Studios und FISHLABS sowie an der Hochschule für angewandte Wissenschaften (HAW Hamburg) schnuppern sie dabei echte Gamesbranchen-Luft.

Recap: Road to gamescom 2022
30. Aug 2022
In 2022, the world's largest video games trade fair, gamescom, returned to Cologne under the theme "The Heart of Pop Culture." With our support program "Road to gamescom," Gamecity Hamburg enabled six indie studios from Hamburg to present their games at the Gamecity Hamburg booth at the beloved Indie Arena Booth.

Heart of Muriet: Kickstarter campaign online
30. Aug 2022
Update: Cratr.games has already managed to secure an alternative financing within days after starting the Kickstarter campaign and therefore stopped the campaign already. Congratulations to Cratr.games on securing funding for the further development of their game! The demo for Heart of Muriet continues to be available on Steam.

How to: Make the most of gamescom 2022
11. Aug 2022
2022 brings back the first on-site gamescom in two years. For some new members of the industry this might be their very first visit at the biggest German gaming convention and one of the most important games events worldwide, while others might appreciate a quick refresher on what's going on at gamescom. It's big, it's crazy and it's a lot of fun! Let's take a look at how you can make the most of it as a business visitor.

Display 2022 - Let's Take a Look
26. Jul 2022
At the event Display 2022, the students from the Games Master at HAW Hamburg presented the games they have been working on for the past three semesters. We were impressed by the creativity and skill showcased by the teams and want to share a glimpse of these projects with you.

Guides to the Games Industry: Interview with Khai Trung Le from PocketGamer.biz
26. Jul 2022
It’s time to bring another games business outlet in the spotlight! As part of our short article series on games B2B media, we are portraying major B2B outlets that are essential readings in the industry. Next up is PocketGamer.biz with their editor Khai Trung Le, who gives valuable insight into the mobile games business.

Hamburg auf der gamescom 22: Sechs Hamburger Indies auf der Indie Arena Booth & mehr
25. Jul 2022
Die gamescom ist endlich wieder als Live-Event zurück! Da sind wir natürlich auch wieder vor Ort. Sechs Hamburger Indie-Entwickler*innen werden im Rahmen der gamescom 2022 durch unser "Road to gamescom"-Programm ihre Spiele an unserem Stand in der Indie Arena Booth präsentieren und auch zahlreiche andere Hamburger Unternehmen werden auf der gamescom 22 vertreten sein.

Influencer Guide Part Two: 8 Tips to Make Influencers Fall in Love With Your Game
17. Jul 2022
Influencers can be an enormous help for developers and put your game on the map. With the tight connection to their community, they can turn a game into a hit. That’s why we are taking a closer look at the influencer scene in gaming in this series. This time we’ve compiled a short guide on how to get influencers on-board for your game.

Hamburg-based studio Tiny Roar releases XEL
12. Jul 2022
Hamburg-based indie game studio Tiny Roar releases their sci-fi action-adventure XEL on July 12.

Games Lift 2022: Das sind die fünf Teams
7. Jul 2022
Fünf Teams haben mit ihrem Pitch das Games Lift Vergabegremium vom Potential ihrer Games-Projekte überzeugt. Am 12. September startet für sie der Games Lift Inkubator als in Deutschland einzigartiges Förderprogramm, das die Teams mit einem dreimonatigen Workshop- und Mentoring-Programm mit internationalen Branchenexpert*innen, 15.000 Euro finanzieller Förderung und Arbeitsplätzen in einem Hamburger Co-Working Space voranbringt. Gratulation an alle Teams und wir freuen uns sehr darauf, wie sich eure Projekte weiterentwickeln!

Schulpraktikum Games: Einblicke in die Hamburger Game Studios
6. Jul 2022
Wir haben 20 Schüler*innen an einem Tag ihres Schulpraktikums in der Hamburger Gamesbranche begleitet und durften sehen, was die Praktikant*innen bereits alles gelernt hatten. An diesem Tag wurden wir zu Deep Silver FISHLABS eingeladen und haben einen tollen Workshop zum Thema Game Design bekommen.

Guides to the Games Industry: Interview with Christopher Dring from GamesIndustry.biz
28. Jun 2022
Games business outlets: They are our guides to the business but barely guided to. Well, not anymore! In a short article series, we will be your guide to the real guides of the games industry, portraying some of the major B2B outlets that are essential readings in the industry. First up, GamesIndustry.biz and Christopher Dring, Head of Games B2B.

Queer Games Bundle 2022 - our Top 5
27. Jun 2022
Pride Month 2022 is almost over and so is the sale period for Queer Games Bundle 2022 on itch.io. After a successful premiere in 2021, the Queer Games Bundle once again presents lots and lots of games by queer game makers, aiming to support queer creators and celebrate the diversity of their games. We had a look into the bundle and share a few of our favorites from it here!

Three Questions to: RetroBrain R&D - Working on the Intersection between Gaming and Eldercare
20. Jun 2022
The Hamburg-based company RetroBrain R&D is exploring the fascinating cross-section of an easy-to-use game console for the elder generation that has not come into touch with video games so often yet, while also functioning as a medical device that increases their physical and mental fitness.

Games Influencers From Hamburg You Should Know In 2022 - Influencer Guide Pt. 1
16. Jun 2022
Influencers can be an enormous help for developers and gaming startups. With their help, you can put your game on the map and reach an even wider audience. But first, one must get to know the local influencer landscape so let’s have a look at five of the most successful games influencers from Hamburg.

Neues Feature: Das Unternehmensverzeichnis
15. Jun 2022
Wir haben ein neues Feature auf unserer Website: Das Unternehmensverzeichnis, in dem über 200 Unternehmen aus der Hamburger Games-Branche gelistet sind - schaut mal rein!

Pride und Diversität: Links, Tipps und Ressourcen
10. Jun 2022
Diversity ist auch für die Gamesbranche ein zentrales Thema, bei dem Information, Aufmerksamkeit und Vernetzung wichtig sind. Anlässlich des Pride Month sammeln wir Events, Ressourcen und Organisationen als thematischen Einstieg, die für LGBTQ+ Spieleentwickler*innen, Arbeitgeber*innen oder Allies interessant sein können.

Games Lift: Lohnt sich das?
9. Jun 2022
Wenn etwas gut bei uns läuft, dann schieben wir es weiter an. Das ist auch unser Plan für den Games Lift Inkubator. Nach zwei erfolgreichen Runden wartet unser Förderprogramm ein drittes Mal auf Teams mit starken Visionen und großen Zielen. Nur ein paar Tage haben Bewerber*innen noch Zeit.

Three Questions to: Explorlings - makers of the child-friendly game "Sheeplings"
3. Jun 2022
The Hamburg-based studio Explorlings has a special mission: developing apps for a responsible and gentle introduction of children to the world of digital devices. Lately, they released their first game "Sheeplings" - we took the opportunity to ask Bernhard Mies, CEO and founder of Explorlings a few questions.

Wir feiern den Pride Month
31. Mai 2022
Gamecity Hamburg feiert den Pride Month Juni mit positiven Beispielen von Spielen mit LGBTQ+-Bezug, einem neuen Gamecity Impuls-Talk und mehr.

Games Lift Incubator - Erfahrungsbericht der Alumni
25. Mai 2022
Der Games Lift Incubator geht 2022 bereits in die dritte Runde! Wir haben die Gelegenheit genutzt und drei Alumni der letzten zwei Jahre nach ihren Erfahrungen mit dem Programm gefragt. Da es sich um drei sehr unterschiedliche Projekte handelt, waren wir besonders neugierig ihre Eindrücke zu hören. Ihr könnt euch noch bis zum 14. Juni für die diesjährige Ausgabe des Games Lift Incubator bewerben. Wir hoffen, dass diese Berichte über den Inkubator euch bei eurer Entscheidung für eine Bewerbung helfen werden.

Prototypenförderung 2022: 398.000 Euro für sechs Projekte aus Hamburg
17. Mai 2022
In der Förderrunde 2022 der Gamecity Hamburg Prototypenförderung hat das Vergabegremium entschieden, sechs Prototypen für digitale Spiele von Hamburger Entwickler*innen und Studios mit insgesamt 398.000 Euro zu fördern. Glückwunsche an alle Förderempfänger*innen - wir sind gespannt darauf zu sehen, wie die Projekte wachsen und Fahrt aufnehmen!

Games Lift Insights mit Cassia Curran am 24. Mai
12. Mai 2022
Seid am 24. Mai um 16:30 Uhr bei unserem Games Lift Insights Event dabei. Cassia Curran, Gründerin und strategische Beraterin der Curran Games Agency, wird ihren Workshop zur Analyse des Spielemarktes für Indies geben, damit ihr euch einen Eindruck zum Programm des Games Lift Inkubators verschaffen könnt. Unser Team ist gleichzeitig dabei um Fragen zum Programm zu beantworten. Das Event wird online und auf Englisch stattfinden.

Bewerbt euch jetzt für Games Lift 2022
9. Mai 2022
Vom 9. Mai bis zum 14. Juni könnt ihr euch für unseren Games Lift Inkubator 2022 bewerben! Nehmt die Chance wahr an euren Games-Ideen und Konzepten für digitale Spiele zu feilen!

Erfolgreiche Premiere von Pitch Level Up
5. Mai 2022
Bei unserem ersten neuen Veranstaltungsformat "Pitch Level Up" erhielten mehr als 80 Teilnehmer*innen in Vorträgen und 1:1-Feedback-Sessions im Hamburger Ding wertvolle Einblicke und Tipps von unseren Branchenexpert*innen zum Thema Pitching und Pitchdecks.

Drei Fragen an: Unechte Sachen
29. Apr 2022
Unechte Sachen sind ein junges Team, das sich im Studium in Darmstadt kennengelernt hat. Jetzt arbeiten sie in Hamburg fleißig an ihrem VR-Projekt "Puppet Play", in dem man selbst kleine Filme erstellen und dabei seiner Fantasie freien Lauf lassen kann. Wir hatten die Gelegenheit, mit Lukas Hort von Unechte Sachen ein schnelles Drei-Fragen-Interview zu führen.

Hamburg-based applike group receives 100 million euros investment
29. Apr 2022
The Hamburg-based company-builder applike receives a major investment from shareholder Bertelsmann. Applike focusses on the mobile app value chain and is, among others, the parent company of the hyper casual studio Sunday.

Road to gamescom 2022: Apply until May 17!
11. Apr 2022
For this year's hybrid gamescom, Gamecity Hamburg once again starts its Road to gamescom program: We offer up to 6 physical and online booth packages at the Indie Arena Booth at gamescom for Hamburg-based studios, publishers, teams, and devs. Apply until May 17!

Bringt euren Pitch aufs nächste Level!
7. Apr 2022
Pitching ist ein wesentlicher Bestandteil der Spieleentwicklung - egal, ob man einen Publisher, Finanzierung oder andere Unterstützung für das Projekt sucht! Aus diesem Grund starten wir unsere neue Veranstaltung "Pitch Level Up", um euch zu helfen, das Beste aus eurem Pitch zu machen. Seid dabei am 3. Mai, um Expertenfeedback zu eurem Pitchdeck zu erhalten und mehr über die Kunst des Pitchens zu erfahren.

Deep Silver FISHLABS win "Best German Game" Award
1. Apr 2022
The Best German Game comes from Hamburg: Congratulations to Deep Silver FISHLABS for winning the Deutscher Computerspielpreis (German Video Game Award) in the category "Best German Game" for their dark space-shooter "CHORUS" released in December 2021.

Recap: Portfolio Slam #4: Game Art
31. Mär 2022
What an evening! On March 29, three up-and-coming Game Artists presented their portfolios on stage at the Portoflio Slam #4: Game Art. Read our short recap of the event and see a few photos here.

Three Questions to: Octofox Games
24. Mär 2022
The team of Octofox Games consists of five former students of the Games Master at HAW Hamburg who have been working together for a couple of years already. They were among the first teams to receive 80,000 euros through the Prototype Funding Program and have since worked on a prototype for their couch-coop game "Wild Woods". We asked them about their experience.

Hamburgs Games-Branche bietet 3-wöchiges Schulpraktikum
24. Mär 2022
Auf Initiative des Branchenverbands game Hamburg ermöglichen drei Gamesunternehmen Ende Juni ein umfassendes dreiwöchiges Praktikumsangebot für 20 Schüler*innen der 9. Klassen an Hamburger Schulen. Bewerbungen sind bis 29. April möglich!

So war die Hamburg Games Conference 2022
10. Mär 2022
Die Hamburg Games Conference am 02. und 03. März war als Hybrid-Event ein voller Erfolg! Wir blicken zurück auf zwei wundervolle Tage an Bord der digitalen Kreuzfahrt und interessanten Gesprächen vor Ort im RCADIA

#StandWithUkraine - Infos und Links
9. Mär 2022
Gemeinsam mit unserer Dachorganisation Hamburg Kreativ Gesellschaft und unseren Schwesterinitiativen nextMedia.Hamburg und Design Zentrum Hamburg stehen wir in großer Solidarität zu den Menschen in der Ukraine. In diesem Post haben wir einige Informationen und Links gesammelt, wie man Menschen in der Ukraine unterstützen kann.

Crumbling veröffentlicht erste Demo in VR
8. Mär 2022
“It’s action time! Woosh! Bam! Pow!” – so verheißungsvoll kündigt der offizielle Trailer die frisch veröffentlichte Demo des Third-Person-Action-Roguelikes "Crumbling" von Games Lift Alumnus Ole Jürgensen und seinem Team an.

Prototypenförderung: Neue Förderrunde startet - mit höherem Maximalbetrag
4. Mär 2022
Die Bewerbungsphase für die Prototypenförderung hat begonnen und läuft bis zum 11. April! Dieses Jahr neu: soll die Gamecity Hamburg Prototypenförderung mit anderen öffentlichen Förderungen kombiniert werden, können statt der üblichen 80.000 € bis zu 120.000 € beantragt werden.

Codename "Polaris": Neues Gaming-Großevent in Hamburg angekündigt
3. Mär 2022
In Hamburg soll das Thema Gaming dieses Jahr noch sichtbarer als Publikumsmagnet werden: Für den 28.-30. Oktober 2022 kündigen drei Partner aus Hamburg eine Communitymesse rund um Gaming, japanische Popkultur und E-Sport in den Hamburger Messehallen an.

Nacon kauft Hamburger Entwickler und Publisher Daedalic Entertainment
17. Feb 2022
Am 16. Februar gab der französische Publisher und Spielzubehörhersteller Nacon die Übernahme des Hamburger Publishers Daedalic Entertainment für 53 Millionen Euro bekannt.

Willkommen zum Games Germany Steam Sale - Videospiele made in Germany
14. Feb 2022
Fast 200 Spiele deutscher Studios werden von Montag, 14. Februar, 19 Uhr bis zum 17. Februar, 19 Uhr beim "Welcome to Games Germany Steam Sale" präsentiert, auf der weltweit wichtigsten Verkaufsplattform für PC-Spiele mit über 47 Millionen aktiven Nutzern weltweit

Finde heraus, was ein überzeugendes Game Art Portfolio ausmacht!
11. Feb 2022
Bei unserem vierten Portfolio Slam haben drei junge Game Artists die Chance, ihr Game Art Portfolio live auf der Bühne vor einer Fachjury zu präsentieren. Sei als Teil des Publikums dabei, feuer die drei an und lerne, was ein überzeugendes Portfolio ausmacht!

Three Questions to: School for Games
7. Feb 2022
School for Games is opening its second location in Hamburg, right at the RCADIA. Already well established in Berlin, School for Games is a private institute that offers vocational training for different jobs in the games industry. We are very happy to welcome another educational institution in Hamburg and took this opportunity to chat with Felix Wittkopf and Arina Dietzel, who will be the point of contact for the Hamburg branch. They told us why they chose Hamburg, what students can expect from them and how they complement the educational landscape in Hamburg.

Hamburg Games Conference 2022: Hybrider Ansatz und neue Hamburger Location
3. Feb 2022
Die Hamburg Games Conference nimmt Kurs auf neue Märkte - internationale Experten aus Wissenschaft, Games-Industrie und öffentlichen Förderinstitutionen sind bereits als Speaker*innen für die Hybrid-Veranstaltung am 2. und 3. März 2022 am Bord. Außerdem: Eine neue Location wurde für den vor-Ort-Teil der Konferenz gewählt, um den derzeitigen Gegebenheiten gerecht zu werden.

Indie Dev Insights #4: Indie Game Marketing - Tipps für kleine Budgets
27. Jan 2022
In the fourth episode of our Indie Dev Insights video series, Tobias Graff, Co-Founder, Programmer and CEO of the Hamburg-based indie studio and publisher mooneye, gives andvice on how to effectively market and sell your indie game, even with a tight budget.

Three Questions to: Play Bay - The New eSports Hub
19. Jan 2022
Play Bay is a new eSport training centre at the heart of Hamburg, established in 2021. Open to experienced players and total newcomers, their goal is to create a welcoming space for everyone. They offer individual training sessions and coachings, slots during which visitors can play their favourite games on PS5s or high-end PCs, and LAN parties. They also offer booths for streamers and team building events. On top of that Play Bay is also hosting tournaments. We took the opportunity to do a quick three-question interview with the co-founders Laurens Ahlring and Patrick Bauer.

Unser Jahr 2021 - volle Kraft voraus
21. Dez 2021
Wir blicken zurück auf ein spannendes und ereignisreiches Jahr 2021, das unsere Methoden, Arbeitsweisen und die Durchführung unserer Programme und Angebote erneut vor viele Herausforderungen stellte - aber das ebenso spannende neue Möglichkeiten, Begegnungen und Projekte mit sich brachte!

Indie Dev Insights #3: Wie man ein erfolgreiches kleines Indie-Team aufbaut
15. Dez 2021
In der dritten Folge unserer Video-Serie Indie Dev Insights spricht Daniel Marx, Geschäftsführer des Hamburger Osmotics Studios, über seine Erfahrungen mit der Gründung eines Studios und der Arbeit in einem kleinen Indie-Team

The Rise of #cozygames on TikTok
13. Dez 2021
For many above the age of 20, TikTok might as well still be called musical.ly and mainly feature dance challenges for teens. But with one billion users it has since then become a very exciting platform with unique trends that are amplified by TikTok’s algorithm. Luckily, that algorithm is pretty capable and made us stumble across the hashtag #cozygames.

Hamburg Games Conference 2022: Erste Speaker*innen & Trailer
10. Dez 2021
Die Hamburg Games Conference nimmt Kurs auf neue Märkte - erste internationale Experten aus Wissenschaft, Games-Industrie und öffentlichen Förderinstitutionen sind bereits als Speaker*innen für die Hybrid-Veranstaltung am 2. und 3. März 2022 am Bord. Außerdem: Neuer Trailer gibt Einblicke in das erweiterte Hybrid-Event-Konzept!

Games Lift 2021: Graduation bestanden!
3. Dez 2021
Die Games Lift Graduation ist für die Menschen hinter dem Projekt ein Grund zum Feiern. Nach drei intensiven Monaten können sie einen Abend innehalten und staunen, was gewachsen ist. Für die Menschen in unseren Teams kommt die Feier erst nach der Präsentation. Lest mehr über unser Graduation Event in diesem Games Lift Log.

New Game from Hamburg: Deep Silver FISHLABS release "CHORUS" today
3. Dez 2021
Big day for Hamburg-based development studio Deep Silver FISHLABS: Their eagerly awaited dark space-shooter CHORUS released today for PC, PS5, PS4, Xbox X/S, Xbox One, Stadia, Amazon Luna, Steam, Epic, and GeForce Now!

Heute live: Games Lift Graduation 2021
2. Dez 2021
Fünf Hamburger Teams arbeiten seit September in unserem Games Lift Inkubator 2021 mit Unterstützung internationaler Coaches und Mentor*innen an ihren Konzepten und Spielen. Jetzt ist es an der Zeit zu sehen, was sie erreicht haben und wie es für sie weitergehen soll - bei der öffentlichen Abschlussveranstaltung Games Lift Graduation!

Games Lift: consider it planen die Grüne Welle
26. Nov 2021
Timo Schneider und Kevin Westphal entwickeln seit Jahren erfolgreich Software. Dann ist etwas Unerwartetes passiert: Eine App hat zu viel Spaß gemacht, um nur nützlich zu sein. Jetzt sind die beiden mit „supernightshift“ auf dem Weg zum Ziel. Mehr in unserem Games Lift Incubator Log.

Games Germany Steam Sale 2022 - Reicht eure Spiele ein
24. Nov 2021
Games Germany organisiert gemeinsam mit Steam den ersten Steam Sale für Spiele aus Deutschland im Februar 2022

Jobangebot! Wir suchen einen Project Manager (m/w/d)
22. Nov 2021
Wir suchen ab sofort einen Projektmanager (m/w/d) für Gamecity Hamburg in Voll- oder Teilzeit, befristet als Elternzeitvertretung

Gamecity Hamburg fördert drei Games-Prototypen in der zweiten Förderrunde 2021
17. Nov 2021
In der zweiten Förderrunde 2021 unterstützt Gamecity Hamburg drei vielversprechende Games-Projekte mit insgesamt 159.000 Euro. Die nicht-rückzahlungspflichtige Förderung ermöglicht es Unternehmen und Entwickler*innen mit Sitz in Hamburg, Prototypen ihrer Spiele für den weltweit wachsenden Games-Markt zu entwickeln. Zusammen mit den sechs in der ersten Förderrunde vom Vergabegremium ausgewählten Projekten, werden von Gamecity Hamburg in diesem Jahr neun Prototypen mit insgesamt 411.000 Euro gefördert.

Games Lift: Wo Symmetry Break Zeit und Worte finden
16. Nov 2021
Spieleentwicklung ist Teamwork. Symmetry Break sind in diesem Jahr unser größtes Team; sie haben sich eingestimmt, um die Entwicklung ihres Spiels gemeinsam zu stemmen. Die Denkarbeit sieht man "Prospector" an. In dem Spiel dreht sich vieles um Kommunikation. Miteinander zu reden ist hier mehr, als Multiple-Choice. Mehr zu ihnen und zu ihrem Spiel in dieser Ausgabe unseres Games Lift Incubator Log!

Indie Dev Insights #2: Wie findet man den RICHTIGEN Publisher?
10. Nov 2021
In der zweiten Folge unserer Videoserie Indie Dev Insights teilt Manny Hachey, COO des Hamburger Studios THREAKS, teilt ihre Erfahrungen aus der Zusammenarbeit mit Publishern als Indie Studio.

Games Lift: Denise Koch plant Ungeheures
27. Okt 2021
Ihr Projekt wirft große Schatten voraus, dabei macht die Künstlerin alleine im Games Lift Inkubator 2021 mit. Denise Koch will ihr Projekt „Monstersongs VR“ anschieben – ein interaktives Musical für Virtual Reality. Mehr über Denise und ihr Projekt gibt's in dieser Ausgabe unseres Games Lift Logs!

Goodgame Studios eröffnet Publishing-Abteilung
26. Okt 2021
Goodgame Studios gründet eine Publishing-Abteilung und veröffentlicht das erste Spiel "War Alliance".

Games Lift: Von einem Milestone zum nächsten
22. Okt 2021
In unserem Milestone Pitch, präsentierten unsere Games-Lift-Teilnehmer*innen den Mentor*innen und dem Vergabegremium ihre Fortschritte, die sie im Rahmen des Inkubator-Programms bereits gelernt haben und stellten den Entwicklungsstand ihrer Games-Projekte und Konzepte vor. Lest mehr darüber, was die Teams erreichen konnten, in unserem Games Lift Log #7.

Games Lift: Supernatural Games und ihre kleinen grüne Freunde
20. Okt 2021
Was lange währt, geht endlich los: SUPERNATURAL GAMES sind Gerrit und Patrick Henschel. Die zwei Brüder hatten unabhängig voneinander beruflichen Erfolg. Jetzt haben sie ihren Traum von einem gemeinsamen Spieleprojekt auf die Beine gestellt – und mit ihrer Idee „Die Treepoids“ sogar Branchenexperten überzeugt. Mehr in unserem Games Lift Log.

Hamburg Games Conference 2022 angekündigt!
19. Okt 2021
Die Hamburg Games Conference kommt zurück: Am 2. und 3. März 2022 dreht sich alles ums Konferenzthema "Moving Markets", mit Talks, Diskussionen, Networking und mehr. Zum ersten Mal geht die Hamburg Games Conference mit einem hybriden Konzept an den Start - online und vor Ort in Hamburg.

Games Lift: tool1 setzen auf ihre Community
14. Okt 2021
Ein Trio mit einem großen Plan und einer klaren Strategie: das sind tool1. Ihr Projekt „The Invitation“ hat bereits Achtungserfolge erzielt. Jetzt schmieden sie Pläne für das kommende Jahr und nehmen ihr Publikum in den Blick, bevor sie im kommenden Jahr durchstarten. Mehr in dieser Ausgabe unseres Games Lift Log.

Three Questions to: Tiny Roar - the studio behind Zelda-like "XEL"
12. Okt 2021
The indie studio Tiny Roar has been around in the Hamburg games industry for over six years now. Recently, at gamescom 2021, they announced their latest project, the sci-fi-adventure XEL. We took the opportunity to do a quick three-question-interview with Tiny Roar’s co-founder and game director Maurice Hagelstein.

Games Lift: Frische Workshops am Haken
8. Okt 2021
In unseren Games Lift Inkubator Workshops passiert viel Gutes. Ein Großteil davon bleibt hinter verschlossenen Türen, um die Arbeit der Teams nicht zu stören. Aber nicht alles! Zwei Experten für Spielemarketing und für Pitchen haben uns mitlauschen lassen. Einer von ihnen ist das erste Mal dabei. Mehr im neuesten Eintrag unseres Games Lift Log!

PLAY21 - Restart Together
4. Okt 2021
Das PLAY21 Festival findet dieses Jahr vom 5. bis 13. November als hybrid-Veranstaltung unter dem Motto "Restart Together" statt. Wir haben die Infos rund ums Programm für euch zusammengefasst.

Games Lift 2021 - Das ist neu
24. Sep 2021
Unser erster Games Lift Incubator 2020 war ein Erfolg, nun haben wir das Programm für die neuen Games Lift Teams 2021 weiter angepasst. Finde heraus, was neu ist und was verbessert wurde in unserem Incubator Log #3

Prototype Funding: Tips for your application in our video
21. Sep 2021
For all developers, teams and studios who want to apply for our Prototype Funding: this video will give you some valuable tips and overview of the steps needed for to apply. Project Lead Dennis Schoubye shared some Dos and Don'ts.

Games Lift 2021 - Los geht's!
17. Sep 2021
Die Vorbereitungen sind abgeschlossen, jetzt geht es zur Sache: Der Games Lift Inkubator ist gestartet. Die Workshops laufen bereits. Mehr dazu in dieser zweiten Ausgabe unseres Games Lift Incubator Log.

Recap: Road to gamescom 2021
15. Sep 2021
With the Road to gamescom program five studios and developers from Hamburg presented themselves at the digital Indie Arena Booth Online, a virtual online multiplayer, where visitors could walk around in the creative world of the "Summercamp of Doom" to play, chat, and find out more about 120 indie games at 13 different online worlds.

Kick-off for Games Lift Teams 2021!
10. Sep 2021
It’s on: Yesterday, we kicked off the intensive phase of Games Lift Incubator 2021 together with the five dev teams from Hamburg. For the next three months, the teams will be able to fully concentrate on their game ideas and attend workshops and individual mentoring sessions with international industry experts.

Next Game Starter Event: Project Management
31. Aug 2021
Meet three project management professionals from the games industry to learn what they would have liked to know when they first started out. Live on September 07, from 6 pm (CEST)

Prototypenförderung: Bewerbungsphase startet!
30. Aug 2021
Jetzt für die zweite Runde 2021 der Hamburger Prototypenförderung bewerben: bis zu 80.000 Euro Förderung für die Entwicklung von Prototypen für digitale Spiele. Die Bewerbungsphase läuft vom 30. August bis 18. Oktober 2021. Bewerbungs-Workshop am 08. September!

Neue Video-Serie: Indie Dev Insights
27. Aug 2021
In unserer neuen Reihe "Indie Dev Insights" sprechen wir mit Indie-Entwickler*innen und Branchenexperte*innen aus Hamburg über Themen, die Indies abseits der reinen Entwicklung beschäftigen - wie Marketing, Sales, Finanzierung, Teamorganisation oder Publishing. Jetzt die erste Folge schauen!

Hamburg bei der gamescom 2021!
25. Aug 2021
Vom 25.-27. August steht wieder die gamescom ins Haus - die weltgrößte Videospielmesse! Zum zweiten mal wird sie ein rein digitales Event sein. Alle Infos, wo und wann auf der gamescom 2021 Spiele aus Hamburg zu sehen sind, gibt es in diesem Artikel!

Games Lift Inkubator: Das sind die fünf Teams 2021
19. Aug 2021
Fünf aufstrebende Spieleentwickler*innen-Teams aus Hamburg haben sich mit ihrem Pitch vor dem Vergabegremium einen Platz im Games Lift Inkubator 2021 gesichert. Am 9. September startet das Inkubator-Programm, das die Teams mit einer finanziellen Förderung von je 15.000 Euro und einem intensiven dreimonatigen Workshop- und Mentoring-Programm unter Anleitung internationaler Branchenexpert*innen auf die Herausforderungen der Gameswirtschaft vorbereitet.

Gamecity Impulse: beim nächsten Event geht's um den Aufbau von Gaming-Communities
18. Aug 2021
In unserer Online-Veranstaltungsreihe "Gamecity Impulse" präsentiert Gamecity Vorträge und Diskussionen zu den Themen Gleichberechtigung, Diversität und Inklusion. In der dritten Ausgabe wird Manuel Manhard darüber sprechen, wie man respektvolle und positive Gaming-Communities aufbaut.

Goodgame Studios celebrates 10 years Goodgame Empire
9. Aug 2021
Goodgame Studios is a leading developer and publisher of mobile and browser games in Hamburg, specializing in the free-to-play sector with over 500 million registered users worldwide and part of the Stillfront Group. This year, the company celebrates ten years of their game Goodgame Empire, which is still ongoing and growing.

Skillz invests 50 Million Dollars into Hamburg-based Exit Games
4. Aug 2021
Mobile games company Skillz is investing $50 million for a minority stake in the Hamburg-based company Exit Games.

Road to gamescom: Fünf Hamburger Indies bei der Indie Arena Booth Online 2021
28. Jul 2021
Fünf Indie-Unternehmen aus Hamburg bekommen über unser „Road to gamescom“-Programm kostenlose Standplätze auf der Multiplayer-Messeplattform Indie Arena Booth Online im Rahmen der virtuell stattfindenden gamescom 2021.

Gamecity Impulse: Panel-Diskussion zu Diversity Management in der Gamesindustrie
22. Jul 2021
Was können Games-Unternehmen tun, um aktiv zur Stärkung von Gleichberechtigung, Diversität und Inklusion in der Gamesbranche beizutragen? Vor welchen Herausforderungen stehen Studios, Publisher und andere Games-Unternehmen - von großen Konzernen bis zu kleinen Indies - in diesem Bereich?

Recap: HAW Hamburg Display - Abschlusspräsentation 2021
19. Jul 2021
Am Abend des 15. Juli haben sich zahlreiche Gäste auf dem Gamecity Online Hub versammelt! Was war los? Die HAW Hamburg Abschlusspräsentation war los. Lies hier, was der Hub damit zu tun hat.

Recap: Gamecity Forecast: Is work still a place?
2. Jul 2021
A few weeks ago we held a working session titled “Gamecity Forecast: Is work still a place?” to discuss the future of workspaces in the games industry, as well as the challenging way leading there together with Hamburg-based games companies. Read here, what we found out.

Recap: Road to Nordic 2021
30. Jun 2021
At the end of May 2021 we ran our "Road to Nordic" program: A total of 59 representatives game developers and publishers as well as students from Hamburg attended the Nordic Game Conference 2021 May edition as part of our Gamecity Hamburg delegation.

12 years of Playa Games
25. Jun 2021
Congratulations to Playa Games on their 12th birthday! Founded in June 2009 in Hamburg, the studio landed a real hit right away with its first title, Shakes & Fidget.

Games Lift returns: Apply now to grow your game – like these developers did last year
23. Jun 2021
Last year, Gamecity Hamburg launched the Games Lift Incubator. Five teams took their projects to the next stage during their time in the incubator. Now Games Lift is about to return.

Games Lift Inkubator 2021: Bewerbungsphase startet
21. Jun 2021
Ab 21. Juni startet die Bewerbungsphase für das Games Lift Inkubator Programm 2021. Fünf Teams von Entwickler*innen werden im Inkubator bei der Ausarbeitung von Konzepten für digitale Spiele mit hohem Marktpotential unterstützt.

Games Lift Insights am 8. Juli: Grundlegende Marktanalyse für Indies
21. Jun 2021
Am 8. Juli geben unsere Projektmanagerin Maggie Schneider und Cassia Curran, Gründerin und Strategische Beraterin der Curran Games Agency, Einblicke in das Games Lift Incubator Programm und veranstalten einen Basis-Workshop zum Thema Marktanalyse für Indie-Entwickler*innen. Der Workshop findet auf Englisch statt.

Jobangebot! Wir suchen einen Project Manager (m/w/d)
15. Jun 2021
Wir suchen ab sofort einen Projektmanager (m/w/d) für Gamecity Hamburg in Voll- oder Teilzeit, befristet als Elternzeitvertretung

Hamburg offers online service to report hate speech
14. Jun 2021
Hate speech isn't an easy topic - but one that every provider or operator of online communities should be aware of. To make it easier to inform the proper authorities about harassment and hate speech, the city of Hamburg now offers an online service for companies to directly report such activities.

Gamecity@School: Einblicke in die Gamesbranche für Hamburger Schüler*innen
11. Jun 2021
Für eine wachsende Branche wie die Games-Industrie ist die Nachwuchsförderung wichtig. Schritt eins dafür ist: Das Interesse junger Menschen an der Games-Branche als Berufsoption zu wecken und ihnen einen Überblick über Karrierewege und Einstiegsmöglichkeiten in die Branche zu geben.

Hamburger Prototypenförderung 2021: 252.000€ für 6 Projekte in erster Förderrunde
8. Jun 2021
Die sechs geförderten Projekte wurden von einem Vergabegremium ausgewählt. Die Qualität und Anzahl der Bewerbungen zeigt das große Potential am Standort Hamburg. Die Bewerbungsphase für die zweite Förderrunde 2021 startet am 30. August.

Games Lift Insights: Crowdfunding für Spieleentwickler*innen
20. Mai 2021
Am 3. Juni geben unsere Projektmanagerin Maggie Schneider und Jan Theysen, Mitgründer und Creative Director von KING Art Games, Einblicke in das Games Lift Incubator Programm und veranstalten einen Basis-Workshop zum Thema Crowdfunding.

Gamecity Forecast: new worksession series on games industry trends and topics
12. Mai 2021
In our new worksession series “Gamecity Forecast” we aim to take a look beyond the day-to-day business - and put our heads together on topics that will gain importance for the games sector in the (near) future.

Road to gamescom 2021
11. Mai 2021
Apply now for a free Small Booth package for Indie Arena Booth Online at gamescom 2021

Mooneye Indies: Mooneye Studio starts publishing label
10. Mai 2021
Hamburg-based indie studio Mooneye Studios starts their new publishing label "Mooneye Indies".

Road to Nordic: Apply for free conference passes for Nordic Game Conference
7. Mai 2021
Nordic Game Conference is coming up on May 26-28 with a three-days online program and many opportunities to network. Gamecity Hamburg provides a number of free tickets to Hamburg game studios, developers, publishers and students. Apply until May 16!

The Gamecity Online Hub: Hamburg's games industry as a browser game
6. Mai 2021
On May 6, the first version of the Gamecity Online Hub opens its digital doors. Explore the multi-faceted network of Hamburg's games industry as a playable browser game in an authentic Hamburg setting.

InnoGames joins the Time for Climate Action Campaign
23. Apr 2021
Organized by the nonprofit organization Leaders for Climate Action, more than 200 tech companies are aiming to reach more than 50 million people and trigger 1 million meaningful and measurable actions for the planet.

Gamecity Impulse: new event series on Equality, Diversity and Inclusion
22. Apr 2021
In the new online event series "Gamecity Impulse" Gamecity presents talks and discussions on Equality, Diversity and Inclusion. In the first session Beck Niederländer from the initiative “Keinen Pixel den Faschisten” will deal with the question how the games we make influence society.

Hamburgs Games-Branche startet digitales Schul-Praktikum
21. Apr 2021
Hamburger Games-Unternehmen und Partner starten ein digitales Praktikumsangebot für Schüler*innen an Hamburger Schulen. Games-Expert*innen und Medienpädagog*innen geben praktische Einblicke in die Branche. Bis 07. Mai können sich Schüler*innen bewerben.

Update your company’s profile on gamesmap.de
12. Apr 2021
On gamesmap.de the German industry association "game" provides an interesting and useful overview of the German games industry and related fields. Help them keep it up-to-date by checking your organization’s entry and submitting an update if needed. Deadline is April 23.

Watch the video: Workshop Prototype Funding Insights
6. Apr 2021
Christopher Kellner, Head of Business Development at astragon entertainment GmbH and Gamecity Hamburg gave insights in an online workshop on what to consider when applying for the Prototype Funding. Watch the video on Youtube.

Prototype Funding 2021 application phase has started
29. Mär 2021
The application phase for the Hamburg Prototype Funding starts on March 29 and runs up to and including May 17, 2021. The funding is aimed at founders, start-ups, and small and medium-sized enterprises, which can receive up to 80,000 Euros for the development of prototypes of digital games.

Hamburg Games Conference 2021 sets new standards for B2B online events
24. Mär 2021
The Hamburg Games Conference 2021 welcomed more than 600 international attendees at the first online edition, featuring an industry first in its multiplayer online format as a virtual cruise ship.

4Players launches innovative gamification as a service
19. Mär 2021
For more than 20 years, Hamburg's 4Players GmbH is strongly connected with the games industry, delivering digital content with the online games magazine 4Players.de. But the company has also made a name for itself with digital service solutions for B2B and B2C alike. With their innovation project SCILL, the Hamburg-based company also offers a B2B 'Gamification as a Service’ solution to companies, publishers and development studios.

An innovative Multiplayer Online Conference
19. Feb 2021
The Hamburg Games Conference on March 16 and 17 relies on a newly developed technical platform to offer participants a real conference feeling in a playful way. Using avatars, the participants of the conference can move around in a multiplayer online world to navigate to the sessions and panels with international experts, the virtual expo, or the business area with video matchmaking.

Making game development work: Two examples from our Incubator
26. Jan 2021
What is the best way to make a game? Don’t answer! It’s a trick question. There may never be one universal way of managing work across different teams and project sizes. Still, valuable lessons can be learned from the actual experience of the professionals in our teams.

Playa Games: New CEO and changes in management
18. Jan 2021
Big changes at Playa Games: The previous COO, Thorsten Rohmann, is taking over the position of CEO with immediate effect. He has been part of the company for 9 years now. The founders Jan Beuck (CEO) and Martin Jässing (CTO), as well as Hannes Beuck (Co-CEO), are leaving the company. Thorsten Rohmann kindly answered some questions about the future of Playa Games.

Looking back at 2020 – achievements unlocked for the games hotspot Hamburg
18. Dez 2020
2020 is a year we will all remember. Apart from the fact that the entire world has changed, our working methods had to change, too. Plans, programs, and offers had to be redesigned and rethought.

The bar is set: Games Lift Graduation saw 5 strong presentations
14. Dez 2020
We have reached our destination. After three months of hard work, our five teams got to present what they did during the Games Lift incubator. For most of them, this was their biggest showing yet. But to us, it did not feel like an exam – it felt like the celebration after.

Going Live: What to expect from Games Lift Graduation
2. Dez 2020
You can see it in their faces, hear it in their voices, even tell it by the way their e-mails are worded: Our teams are excited. And they have very good reason to. On December 8, the Incubator will end with a public presentation. What’s in store?

Games Lift Graduation is here! Join us live on December 8
13. Nov 2020
The five Hamburg-based teams of the first Games Lift Incubator are coming out of three months of intensive workshops and coaching concerning the development and marketing of computer games. In the final event on December 8, the founders will present how the mentors' input has been applied to further develop their game concepts.

Job Vacancy: We are looking for a working student (m/f/d)
10. Nov 2020
The Hamburg Kreativ Gesellschaft mbH is as of now looking for a working student (m/f/d) for the communications department for Gamecity Hamburg (16 hours per week)

Job Vacancy: We are looking for a PR/Communications Manager (m/f/d)
10. Nov 2020
The Hamburg Kreativ Gesellschaft mbH is as of now looking for a PR / Communications Manager (m/f/d) for the Hamburg Kreativ Gesellschaft and Gamecity Hamburg (full- or part-time, starting with a limited contract)

Exploring Borders: A successful PLAY20 Game Jam
9. Nov 2020
Last weekend was all about "Exploring Borders" with the PLAY20 Creative Gaming Festival and our PLAY20 Game Jam, where teams from all over the world participated to create new games in about 45 hours.

How to promote an indie game: Insights from the Games Lift PR workshop
3. Nov 2020
Working on Public Relations for video games is challenging; it is especially so for small game developers working on tight schedules and limited budgets. That is why at Gamecity’s Games Lift Incubator, PR is a special focus. We sat in on two luminaries coaching our teams.

Games Lift: The Amusement gives VR walking simulators a new meaning
30. Okt 2020
It may be powered by a technical achievement, but this novel VR game is all about the story. Players will walk around a dilapidated amusement park, solve puzzles and take in the scenery. There is a layer cake of a tale to discover.

Games Lift: Leif’s Adventure builds on decades of experience
28. Okt 2020
And it might be done soon! Developer Roman Fuhrer has worked at a variety of successful game studios. But this action-adventure is his very own. And he wants to get it just right.

Games Lift: In Alchymia, players won’t skip the fun
26. Okt 2020
Developer Julia Reberg has a small, but enticing idea: Research alchemy in a fantasy world and find a miracle cure. If you don’t, Zombies will arrive and end the game. But we do not need to worry yet.

Time for the Milestone Pitch: What have the teams achieved in 6 weeks of Games Lift?
21. Okt 2020
The Milestone Pitch on October 19 marked the end of the first half of Gamecity’s Games Lift Incubator 2020. In a two hour presentation, the awarding committee and mentors of the program got to check in on the progress of our five teams. There was a lot to see and talk about.

Games Lift: Crumbling feels like playing with action figures
19. Okt 2020
Ole Jürgensen and Leonie Brosz still remember the way we all used to play when we were kids. Now, they are bringing it back. The novel idea at the heart of VR game „Crumbling“ is a really natural way of controlling your character.

Games Lift: Ninja Brigade will suck you into an Arcade
16. Okt 2020
Or, to be more precise, it is keyboardist and composer Jonah Weingarten who gets sucked in. Players get to look like him and fight through a fantastic landscape inspired by feudal Japan. Dev team members Nico Plötz and Robin Stephan explain their wild idea.

Register now for the Online Game Jam at the PLAY20 Festival
13. Okt 2020
Gamecity Hamburg invites you to participate in an online game jam that will take place during the PLAY20 Festival.

5 unique ideas: The projects that make up Games Lift
9. Okt 2020
It’s time to talk teams and projects. They define the Games Lift Incubator’s purpose: The whole point of the program is to help them thrive. In the coming weeks, we will take a closer look at each of them. But in order to get a sense of their diversity, let’s start with an overview.

Games Lift - What's in a workshop
28. Sep 2020
Good workshops are hard to find. In the Games Lift incubator, they are a main attraction of the program. It’s seasoned game devs giving personal advice to a small group. But there is a crinkle: Because of the pandemic, this time around all talks and workshops of the Games Lift Incubator are being held remotely.

Application for Gamecity Hamburg program "Games Transfer" now possible
21. Sep 2020
In order to increase the visibility of current game projects and to support the initiation of new business contacts, Gamecity Hamburg now promotes participation in online and in-person events for game developers and studios from Hamburg with the program "Games Transfer".

The Games Lift Incubator starts now. What does it incubate, exactly?
14. Sep 2020
As another important program to support up-and-coming game developers and the games ecosystem in Hamburg, our Games Lift Incubator finally lifts off. Time for a quick inventory: What does the program do? What does it hope to achieve? We asked Gamecity Hamburg’s project manager Margarete Schneider to get us into the details of this new incubation program.

Survey: How are the media and creative industries doing in Hamburg?
10. Sep 2020
How are the media and creative industries doing in Hamburg? What influence does the covid-19 pandemic have on media and creative companies, how does it affect business and companies‘ requirements? What do you expect in relation to the media location Hamburg?

"REPTRAILS - Save the FRD" - Interview with developer Torsten Fock-Herde
3. Sep 2020
We talked with kabuff.co developer Torsten Fock-Herde about their upcoming game REPTRAILS - Save the FRD and the ongoing crowdfunding project.

Games Lift: these 5 games projects will be supported in Batch 1
26. Aug 2020
The participants for the first batch of the new "Games Lift" Incubator by Gamecity Hamburg have been selected

9 game studios and Gamecity Hamburg at the digital gamescom 2020
24. Aug 2020
The first purely digital gamescom opens its doors from August 27 to 30. Internet users worldwide will have the opportunity to experience the newly developed Indie Arena Booth Online for the first time.

Mind the Progress congress 2020 as podcast
6. Aug 2020
As the annual Mind the Progress congress by the Hamburg Kreativ Gesellschaft in co-operation with nextMedia.Hamburg cannot take place in its usual form this year, a completely new alternative was found to provide interested members of especially, but not exclusively, the creative industries with an understanding and a discussion of topics concerning digital change in the modern age.

Road to gamescom 2020: Gamecity Hamburg supports 9 Hamburg-based teams
23. Jul 2020
These teams will receive a digital booth and more at the Indie Arena Booth Online.

Games Lift Incubator: Ed Valiente, Rebecca Lautner, Arno Heinisch and more are on board
21. Jul 2020
In the past weeks and months we have built up a workshop and mentoring program for our Games Lift Incubator.

What is the Games Lift Incubator and why should you participate?
16. Jul 2020
Margarete Schneider explains what it's all about.

Creative Gaming Awards 2020 - Apply now
9. Jul 2020
Get the title Most Innovative Game or Most Creative Newcomer!

Corona Crisis: Additional federal short-term financial assistance
6. Jul 2020

The application phase for our new Games Lift Incubator Program starts now!
26. Jun 2020

Hamburg prototype funding 2020: 7 game projects funded with 430,000 euros
23. Jun 2020
Hamburg supports 7 game projects with 430,000 euros in first round of new prototype funding initiative

Welcome to our new project manager Margarete Schneider
11. Jun 2020
Our team is growing and our new project manager, Margarete Schneider brings extensive experience in the games and digital industry with her and will, among other things, plan and implement the Gamecity Incubator, which will be launched in the second half of the year.

Bomb Bots Arena by Tiny Roar - Interview with Co-Founder Maurice Hagelstein
2. Jun 2020
Hamburg based Indie Studio Tiny Roar releases "Bomb Bots Arena"

gamescom 2020: Gamecity Hamburg with a digital booth at the Indie Arena Booth Online
13. Mai 2020
Applications are open until May 31

New Event: Game Starter
30. Apr 2020
gamecity:Hamburg offers the new event format Game Starter to intensify the exchange between games industry experts and career starters.

Hamburg prototype funding: presentation of the awarding committee
28. Apr 2020
An awarding committee consisting of five experienced industry experts will decide on the award of the new Hamburg prototype funding

Application start for Hamburg's new Games Funding initiative
6. Apr 2020
Developers, studios and small and medium-sized enterprises can now apply for the Hamburg Prototype Funding and receive up to 80,000 euros per project as a non-repayable grant.

UPDATE May 13 - Road to gamescom 2020 - Offers for Hamburg game developers and game companies
3. Apr 2020

Corona Crisis - Support information Update March 30
30. Mär 2020
We will update this page regularly as soon as we receive new information

Creative Transfer Games - Application now possible
19. Feb 2020
The Application is open until March 17

The Hamburg Games Conference: Program highlights and top speakers 2020
17. Feb 2020
Highlights and top speakers 2020

Hamburg Games Conference 2020: "How to make money with games"
30. Jan 2020
In all three cinema halls of the Zeise cinema, the cutting edge event of Hamburg's digital industry will focus on the main topic "Digital revenue models in games - how game developers will earn money with their content in the future" via talks, panels and on-site live let's plays.

Games Compass Hamburg - #Team Diversity
21. Jan 2020
Last Wednesday, the Games Compass Hamburg brought together decision-makers from the games and digital industry for the fifth time.

Job advertisement! We are looking for a Project Manager (m/f/d)
20. Jan 2020
We want you!

More than two million euros for Hamburg's games industry
8. Jan 2020
Hamburg supports the development of computer games with 520,000 euros per year and a new incubator

Save the Date: Hamburg Games Conference February 27, 2020
2. Dez 2019
On February 27, 2020 the 11th Hamburg Games Conference invites decision-makers from the games and digital industry.

Gamecity Treff meets Gamevention - a successful network evening
25. Nov 2019
Gamecity Treff meets Gamevention was a successful network evening that brought together Hamburg's games industry and trade visitors of the Gamevention Business Day.

European Games Coffee - Introduction to the EU funding for games
20. Nov 2019
How can I get my game funded by the EU? This event will give answers and guidelines about the EU funding for games.

Danish Delegation visits Hamburg games companies
14. Nov 2019

XCreation-Workshop: Aviation & Creative Industries
12. Nov 2019
An event of the Cross Innovation Hub and gamecity:Hamburg in cooperation with ZAL - Zentrum für Angewandte Luftfahrtforschung:

Play19 - Creative Gaming Festival - a conversation with Valentina Birke
5. Nov 2019
PLAY19 - of Monsters and Games, the Hamburg Creative Gaming Festival enters its 12th round on November 14.

Industry Hearing: Games - Results and Outlook
29. Okt 2019
At the first Industry Hearing: Games, we discussed the current challenges in the games industry and support in Hamburg.

meet & mingle: animation meets games 2019 - a successful networking evening
23. Okt 2019

Gamecity Treff meets GAMEVENTION on November 22
17. Okt 2019
gamecity:Hamburg invites you to the Gamecity Treff at Nochtspeicher in the wake of the new Hamburg games exhibition GAMEVENTION on November 22.

Road to GAMEVENTION 2019 - gamecity:Hamburg supports Indie studios/ developers!
17. Okt 2019
Apply now!

ROCKFISH Games launch EVERSPACE 2 Kickstarter
16. Okt 2019
EVERSPACE 2 is the successor of the acclaimed space shooter EVERSPACE!

Bytro Labs celebrates 10th anniversary!
7. Okt 2019
From Freiburg to Hamburg - Bytro Labs celebrates 10 years!

Indie Pitch Workshop - A nice chat with the Grumpy Old Men
5. Okt 2019
We are looking for ambitious Indie Studios based in Hamburg or northern Germany! The Grumpy Old Men give a few answers to the upcoming Indie Pitch Workshop 2019.

meet & mingle: animation meets games 2019
25. Sep 2019
Filmförderung Hamburg Schleswig-Holstein and gamecity:Hamburg invite you to meet & mingle: animation meets games at the SAE Institute Hamburg on Tuesday, 22 October from 5:30 pm.

Indie Pitch Workshop 2019
19. Sep 2019
We are looking for ambitious Indie Studios based in Hamburg or northern Germany!

Industry Hearing: Games
11. Sep 2019
In order to make our offers even more relevant, we cordially invite you to the first Industry Hearing: Games.

gamecity:Hamburg mit erfolgreichem Messeauftritt auf der gamescom 2019
26. Aug 2019
Sieben Hamburger Unternehmen und Start-ups präsentierten sich auf dem gamecity:Hamburg Gemeinschaftsstand auf der gamescom 2019. Mehr als 500 Gäste begrüßte gamecity:Hamburg bei zwei Events am vergangenen Dienstag – dem Fischbrötchenempfang auf dem Messestand und dem ersten Games Compass Hamburg auf der gamescom, der gemeinsam mit InnoGames veranstaltet wurde.

gamecity:Hamburg is on target for the gamescom 2019
5. Aug 2019
This year, gamecity:Hamburg will for the first time invite trade visitors to its traditional fish bun reception on Tuesday, 20 August at 3 p.m.

German Developer Award 2019 - submissions are open
24. Jul 2019
The submissions for the Ubisoft Newcomer Award of the German Developer Award 2019 are open.

Gamecity Sommertreff welcomes the Hamburg summer with 200 guests
18. Jul 2019
200 guests of the Hamburg games industry and others celebrated the Gamecity Sommertreff 2019 at the location Ehemaliges Hauptzollamt Hafen Hamburg in the Speicherstadt.
Online application open for "Kreativ-Transfer"
2. Jul 2019
Applications for the "Kreativ-Transfer" (creative transfer) are now open for Indie Game Studios and developers.

Special offer for Hamburg Companies at Gamevention
27. Jun 2019
From 22 to 24 November GAMEVENTION will take place for the first time. Companies from the Hamburg metropolitan area will get a discount.

Three new positions at gamecity:Hamburg filled
18. Jun 2019
In addition to a new project manager, gamecity:Hamburg receives two further positions in communication and event management.

de minimis aid for the promotion of computer games - Applications now possible
14. Jun 2019
The submission phase for the de minimis aid for the promotion of computer games by the Federal Government runs until 30 August.

Awards for future developers aged 13 to 16 and 0 to 25
13. Jun 2019
Attention future developers: Soon there will be two awards for young people aged 13 to 16 (GamesTalente) and 0 to 25 (mb21)

Deadlines for Awards etc.
7. Jun 2019
From now on you can find here all upcoming deadlines for awards and the like, which might be interesting for the Hamburg games industry.

special conditions for Hamburg Indie Studios at the gamescom 2019
6. Jun 2019
Small Hamburg Indie Studios can get a spot at the gamecity:Hamburg shared exhibition booth with more favorable conditions to present themselves on the gamescom 2019 Business Area.

gamecity:Hamburg Sommertreff 2019
3. Jun 2019
gamecity:Hamburg lädt zum Sommertreff 2019 ein

Game Jam der University of Applied Sciences Europe
14. Mai 2019
Der erste Game Jam der Game Design Studenten der University of Applied Sciences Europe findet vom 07. bis 09. Juni statt.

Unity Developer Day kommt nach Hamburg
9. Mai 2019
Der erste Unity Developer Day in Deutschland wird in Hamburg, in den Büros von InnoGames stattfinden.

Computerspieleförderung des Bundes - Interessensbekundungen ab sofort möglich
2. Mai 2019
Um die benötigten Volumen für die neue Gamesförderung des Bundes abschätzen zu können, können kleine bis mittlere Unternehmen (KMUs) bis zum 03. Juni eine Interessensbekundung abgeben. Die Bewerbungsfrist für die Förderung läuft vom 03. Juni bis zum 30. August '19.

gamescom 2019: Unser Gemeinschaftsstand in der Business Area hat noch freie Plätze
18. Mär 2019
Auch in diesem Jahr freuen wir uns, wieder mit einem Gemeinschaftsstand der gamecity:Hamburg in der Business-Area der gamescom vertreten zu sein. Ist ja mittlerweile Tradition!

gamescom 2019: Neue Förderung für Hamburger Indies
14. Mär 2019
Die gamecity:Hamburg, die Hamburg Kreativ Gesellschaft und die Behörde für Kultur und Medien haben für 2019 eine Förderung für Hamburger Indies, die an der Gamescom teilnehmen möchten, aber aus finanziellen Gründen nicht können, ins Leben gerufen.

Indie Pitch Battle 2018: Was die Teilnehmer zu erwarten haben - und was von ihnen erwartet wird
19. Okt 2018
Beim Indie Pitch Battle am 10. und 11. November können norddeutsche Indies ihre Werke den Spieleveteranen Wolfgang Walk und Michael Hengst präsentieren. Wir haben die beiden gefragt, was beim Pitch zu beachten ist.

Gamescom 2018: gamecity:Hamburg mit mehr Standfläche und vielen Fischbrötchen
17. Aug 2018
Die zehnte Gamescom in Köln steht bevor - und mal wieder wird es dort einen Gemeinschaftsstand der gamecity:Hamburg geben. Und natürlich den legendären Fischbrötchenempfang!

Gamescom 2018: Telekom mit SoftwareBoost am Gamecity-Stand
16. Aug 2018
Am Gemeinschaftsstand der Gamecity:Hamburg wird in diesem Jahr auch die Deutsche Telekom zu finden sein. Themen sind die Open Telekom Cloud und das Programm SoftwareBoost.

Gamescom 2018: Feuern und Feiern mit Gamigo
14. Aug 2018
Gamigo präsentiert am Gamecity-Stand den hauseigenen Publishing-Service und Spiele wie den neuen Shooter Ironsight. Zudem wird am Messe-Donnerstag kräftig Party gemacht.

Gamescom 2018: Square Enix mit über 200 Anspielstationen
8. Aug 2018
Der japanische Traditionshersteller mit Deutschland-Sitz in Hamburg präsentiert in Köln ein ebenso umfangreiches wie qualitativ hochwertiges Line-Up.

Gamescom 2018: Weltpremiere von Capcom
6. Aug 2018
Aus Hamburg und Japan reisen Capcom-Mitarbeiter in diesem Jahr nach Kön, um dem Gamescom-Publikum exklusiv zwei der heißesten 2019er-Titel zu präsentieren.

Gamescom 2018: Daedalic feiert Jubiläum in Köln
2. Aug 2018
Die Hamburger Entwickler und Publisher Daedalic besuchen nicht nur zum zehnten Mal die Gamescom, sondern haben auch die "Edna and Harvey: The Breakout - 10th Anniversary Edition" im Gepäck.

Gamescom 2018: Mobile-Neuheit und Game Jam bei Innogames
1. Aug 2018
Auf der diesjährigen Gamescom werden wieder jede Menge Spielemacher aus der Hansestadt zu finden sein - und natürlich auch die Gamecity mit ihrem Gemeinschaftsstand. Wir fragen im Vorfeld nach den Messe-Highlights der Hamburger Unternehmen. Den Anfang macht InnoGames.

Erstes League of Legends Premier Tour-Finale wird in Hamburg ausgespielt
4. Jul 2018
Am 8. Juli kommt League of Legends nach Hamburg: In der Edeloptics Arena in Wilhelmsburg kämpfen vier deutschsprachige Teams live.

ESL bringt 1.800 Quadratmeter eSport nach Wacken
29. Jun 2018
Der Heavy Metal-Themenpark beim Wacken Open Air wird 2018 um eine Attraktion reicher: In Zusammenarbeit mit der ESL wird ein weitläufiges „eSports-Village“ auf die Beine gestellt.

Larry Laffer liebt die Gamecity
23. Mai 2018
Willkommen in Hamburg Larry. Auf den heute in Frankfurt gestarteten „GermanDevDays“ hat der Event-Veranstalter und Gründer von Assemble Entertainment Stefan Marcinek (aka Doctor Love) das Comeback der legendären Spieleserie „Leisure Suit Larry“ angekündigt. .
Print is not dead
22. Mai 2018
Neuauflage in Arbeit. Aktuell überarbeitet die gamecity:Hamburg die Inhalte aus dem Print-Guide von 2016. Seit dem Erscheinen des Guides auf der Gamescom 2016, wurde fast die gesamte Druckauflage von 3000 Exemplaren verteilt.

Zehn Jahre Browser-Duelle: InnoGames feiert The West-Jubiläum
30. Apr 2018
Am 30. April 2008 startete das zweite Browser-Game der Hamburger Free-to-Play-Veteranen Innogames. Zum Geburtstag von The West erinnert sich das Team, nostalgische Spieler bekommen einen Classic-Server.

Rockfish auf Reboot
20. Apr 2018
Michael Schade von den Hamburger „Everspace“-Machern Rockfish Games spricht in Dubrovnik über erfolgreiche Social Media- und Influencer-Arbeit.

Die 9. Hamburg Games Conference in Bildern und Videos
6. Apr 2018
Unter dem Motto "Play it: The Future of Games and Films" fand am 5. April die 9. Hamburg Games Conference statt. Hier gibt's Bilder und Videos eines spannenden Nachmittags und Abends.

Hamburg Games Conference geht in die neunte Runde
5. Mär 2018
Am 5. April findet die Hamburg Games Conference 2018 statt. Unter dem Thema „Play it: The future of games & films“ wird's in diesem Jahr transmedial.

Hexen aus Hamburg
26. Feb 2018
Daedalic wird den magischen Multiplayer-Spaß „Witch It“ von Barrel Roll Games vermarkten und bei der Konsolenportierung helfen. Wir haben die Indies aus Lurup zu ihrem überraschenden Hit und der nicht minder erstaunlichen Partnerschaft befragt.

BBC Earth Quiz: Schmucke App aus Altona
19. Feb 2018
Anfang des Monats ist die offizielle Quiz-App zu den wundervollen Naturdokus der BBC erschienen. Entwickler und Publisher sitzen in der Ruhrstraße in Hamburg Altona.

Konnichiwa Japan
15. Feb 2018
Auf der Tokyo Games Show 2018 wird es zum zweiten Mal einen deutschen Gemeinschaftsstand geben, gab der "game - Verband der deutschen Games-Branche" bekannt.

Hey allihopa! THQ Nordic übernimmt Koch Media
14. Feb 2018
Der Spiele-Vertrieb und -Publisher Koch Media wird von THQ Nordic übernommen. Was nicht zuletzt dazu führt, dass ein weiterer Hamburger Entwickler schwedische Eltern bekommt.

Pocket Beans: Hamburger Kultsender macht Mobilformat
7. Feb 2018
Der Hamburger Internet-Sender Rocket Beans TV ist seit dem 6. Februar ein Format reicher: In Pocket Beans dreht sich alles um Mobile Gaming.

Aus zwei mach eins
29. Jan 2018
Heute wurde in Berlin der neue „game–Verband der deutschen Games-Branche“ gegründet. Als Gründungsmitglied unterstützt die gamecity:Hamburg als regionales Netzwerk den Verband als außerordentliches Mitglied.

gamecity: Hamburg in eigener Sache
22. Jan 2018
Hamburg hat auch in der Gamesbranche viele kluge Köpfe, die zu aktuellen Themen und Entwicklungen garantiert eine dezidierte Meinung haben, da sind wir uns ganz sicher. Leider haben wir offenbar genau zu denen bislang nicht immer den richtigen Draht und das möchten wir ändern.

Einreichungsfrist Deutscher Computerspielpreis 2018
12. Jan 2018
Unter dem Motto „Inspirierend digital“ können Forschungseinrichtungen, Industrieunternehmen und branchenfremde Unternehmen ihre kreativen Projekte mit Games-Bezug in der Kategorie „Beste Innovation“ beim Deutscher Computerspielpreis 2018 einreichen.

Gaia Beyond: Riesenspiel mit winzigem Team
13. Dez 2017
Kaum zu glauben: Das Team, dass im kommenden Jahr sein Weltraum-Spiel „Gaia Beyond“ bei Steam veröffentlichen wird, besteht nur aus drei Leuten! Und davon lebt nur einer hier in Hamburg. Wie kann so etwas funktionieren? gamecity hat nachgefragt.

Neue Gesichter bei Daedelic
28. Nov 2017
Die Zeichen stehen auf Wachstum: Um die Produkte der Firma auch international bekannter zu machen, hat der Hamburger Entwickler Daedelic ein fünfköpfiges Team für Marketing, PR, CM und Social Media aufgestellt.

Das bringt das neue Exozet Lab Hamburg!
16. Nov 2017
Berlin goes Hamburg! Die Hauptstadtagentur Exozet hat sich mit den Hamburger Pop Rockets zusammengetan und das neue Exozet Labs Hamburg gegründet. Grund genug für Gamecity Hamburg, nicht nur zu gratulieren, sondern auch nachzufragen, was Hamburg und die Welt von dem neuen Projekt zu erwarten haben.

Großer Erfolg für Goodgame Studios
15. Nov 2017
Das hat gepasst! Goodgame Studios, einer der großen Spielentwickler in Hamburg, meldet einen neuen Hit: Mehr als zwei Millionen Spieler in den ersten drei Wochen nach Release bedeutet den besten Start bisher bei Goodgame Studios überhaupt - Big Farm: Mobile Harvest. Die Hamburger melden sich damit zurück in der Erfolgsspur.

Gastkommentar: Ist eSport Sport? Eine Analyse von Prof. Dr. Andreas Hebbel-Seeger
10. Nov 2017
eSport stellt ein relevantes gesellschaftliches Phänomen dar, dem sich der organisierte Sport nicht entziehen kann. Die Frage der Anerkennung als Sportart ist für mich in diesem Zusammenhang zweitrangig.

Elvenar macht mobil
2. Nov 2017
Pünktlich zum November hat die Hamburger Spieleschmiede InnoGames ihren Erfolgstitel „Elvenar“ als mobile Version für iOS und Android-Geräte gelauncht.

Fisch und Web
11. Aug 2017
Neue Website der gamecity:Hamburg gestartet, Bier und Fisch auf der Gamescom. Pünktlich zur Gamescom 2017 ist seit heute die neue Webseite der Standortinitiative gamecity:Hamburg online. Auf der komplett neu gestalteten Website, informiert das Branchennetzwerk wesentlich übersichtlicher und umfassender über die Aktivitäten der Spieleindustrie in Hamburg.

Games Germany: Alle unter einem Dach
16. Mai 2017
Die regionalen Player der deutschen Gamesbranche wachsen zusammen: Sechs Gamesförderungen und weitere sieben Netzwerkinstitutionen bündeln ihre Aktivitäten und Auftritte in der Dachorganisation „Games Germany - Regional Funds and Networks“. Bei den Nordic Games in Malmö wird Games Germany erstmals unter dem Label auftreten.

Volunteer work: Inspire kids & youth to start coding!
Looking for ways to use your IT skills for volunteer work and do some good? Then we’d like to point your attention to really interesting not-for-profit organization based in Hamburg: Become an inspirer at Hacker School!
